14 שעות לתום המנדט: לנתניהו אין ממשלה

איתי גדסי 1 Comment on 14 שעות לתום המנדט: לנתניהו אין ממשלה

ראש הממשלה נתניהו צפוי להחזיר הלילה את המנדט לנשיא המדינה ולהודיע לו כי לא עלה בידו להרכיב ממשלה | הנשיא יחליט בין העברת המנדט לכנסת לבין העברתו לבנט או לפיד

נתניהו וריבלין הערב צילום: פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הלילה (שלישי) בחצות יפקע תוקף המנדט שניתן לראש הממשלה בנימין נתניהו להרכיב ממשלה והוא יאלץ להחזיר אותו לנשיא המדינה, ראובן ריבלין, במידה ולא יצליח להגיע להסכמות להרכבת ממשלה עם שותפים פוטנציאלים.

לפי שעה, לנתניהו אין ממשלה. זאת בעיקר בשל סירובו של יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' לשבת בממשלה שתיתמך על ידי רשימת רע"מ של מנסור עבאס.

ח"כ אורית סטרוק (הציונות הדתית) נשאלה הבוקר על מי ימליצו במקרה של סבב המלצות נוסף בבית הנשיא: "לא יודעת. נראה מה יתפתח עד חצות. מקווה שעד אז האנשים יתפקחו ויבינו שהגיע הזמן לשנות גישה".

ח"כ וליד טאהא מרע"מ אמר הלילה "לא ניכנע למי שמבקש להרחיק אותנו ממעגל ההשפעה ממניעים גזעניים". הדברים נאמרו בתגובה לדבריו של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', כי לא יישב עם רע"מ שאת חבריה הוא מכנה תומכי טרור.

בכירים ביהדות התורה תקפו הבוקר את בנט ושקד: "הם מובילים את ישראל לתהום. העברת תיק האוצר לליברמן הוא פשע שנאה ועוול מוסרי, שאין לו סליחה. ראוי שבנט יראה כמה לפיד, 'החליפי' המיועד שלו, מנסה להסיר מעצמו את קלון העבר, ויבין שיש גבולות שלא חוצים. הצעד שמובילים בנט ושקד הוא צלם בהיכל שמשמעותו הרס המסורת ופגיעה אנושה בדת ישראל. זוהי אזעקת אמת לימין ולציבור הדתי, מר בנט מבצע התנתקות 2 בישראל".

גורמים במפלגות גוש מתנגדי נתניהו, טוענים שבימים האחרונים נעשו ניסיונות מצד גנץ, לבדוק מול כמה מפלגות את האפשרות לקבל את המנדט להרכבת ממשלה מהנשיא, באמצעות המלצה עליו. לדברי אותם גורמים, במפלגות הבהירו שלא יתנו לכך יד והרעיון נפל.

אם נתניהו לא יודיע על הרכבת ממשלה עוד הערב והמנדט יוחזר לנשיא, כפי שצפוי לקרות, הנשיא יבחר בין החזרת המנדט לכנסת ובין העברתו למועמד עם ממליצים, ככל הנראה בנט או לפיד.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    צריך להודות שהאסון במירון נבע מחוסר ביקורת ובקרה. ובעומק העניין מחוסר אחדות בעם. כל שנה יש נס בזכות האחדות בעם. העליה השנה למירון היתה בסימן של "אין שום הגבלה וביקורת על כמות המגיעים. תעשו מה שתרצו. העיקר אל תלכו עם בנט… כלומר תבהירו שלא תהיו חלק ממשלת אחדות…" אחדות… הבטחה לאי-אחדות שהובילה לאישורי מירון הבלתי מבוקרים, היא זו שהובילה לאסון. במידה מסויימת גם חוסר האחדות ביחס להוראות כלל ישראל בשנת הקורונה הפילה חללים רבים. צו השעה הוא סולחה עם ליברמן ולא הגברת הקיטוב. ממשלת אחדות תקרב את הרחוקים, ואף את הגאולה..